Samtliga priser är i svenska kronor (SEK). På samtliga priser tillkommer moms. Alla priser är utan förbindelse. Vid ev. prisjustering gäller lev.dagens priser.
30 dagar netto. Efter förfallodagen deb. räntekostnad och påminnelseavgift.
Fraktfritt vid sändning över 10.000 Skr netto. Vid lev. norr om Gävle samt till Gotland och till samtliga länder utanför Sverige tillkommer frakttillägg.
För alla sändingar gäller EXW.
Ev. restorder sparas hos oss och levereras då varan finns tillgänglig igen tillsammans med annan order.
80 SEK debiteras per europall.
På Clarius AB strävar vi alltid efter hög kvalitet – inte bara i våra produkter, utan i hela upplevelsen kring dem. Därför tar vi hantering av transportskador och reklamationer på största allvar. Eventuella ärenden ska upprättas senast 7 dagar efter mottagandet av godset. Ärendet skickas till info@clarius.se.
När du hör av dig till oss angående en transportskada eller reklamation prioriteras ärendet direkt. Vi bekräftar mottagandet och ger tydlig information om nästa steg – så att du alltid vet vad som händer.
För att vi ska kunna hantera ditt ärende så effektivt som möjligt ber vi om grundläggande dokumentation, såsom bilder, ordernummer tillsammans med en kort beskrivning av problemet.
Vi går igenom uppgifterna noggrant och gör en saklig, rättvis och transparent bedömning. Vi strävar alltid efter att hitta den lösning som är bäst för både dig som kund och för projektets fortsatta framdrift.
Beroende på situationen erbjuder vi:
Vår målsättning är att minimera stillestånd och säkerställa att du kan fortsätta ditt arbete utan onödiga avbrott.
Gör vi bedömningen att varan går att rädda kommer vi be Er packa ihop varan så vi kan boka en returfrakt för att justera skada/felet hos oss.
När ärendet är avslutat följer vi upp med berörd underleverantör. All återkoppling används för att stärka våra rutiner och förbättra kvaliteten framåt.